Tek Celsede Boşanmak

Boşanma kararı alan kişilerin en çok merak ettiği konuların başında tek celsede boşanmak hususu gelmektedir. Boşanma sürecinin oldukça zorlu olması ve uzun sürmektedir. Bu  sebeple insanlar tek celsede boşanmanın yollarını aramaktadır.

Boşanma davasının tek bir duruşmada sonlanması için davanın anlaşmalı olarak açılması gerekir. Anlaşmalı boşanma dışındaki boşanma davalarının dışında tek celsede boşanmak mümkün değildir. Zira çekişmeli şekilde açılan boşanma davaları yazılı yargılama usulüne tabi olduğu için en az ikişer dilekçe aşaması olur. Bunun yanında birde ön inceleme duruşması yapılır daha sonra tahkikat aşamasına geçilir. Sonraki celsede tanıkların dinlenir. Bu durumda bile dava en az iki celse sürer. Buda ortalama 8 ay aylık bir süre demektir.

Eğer taraflar boşanma ve boşanmanın mali sonuçları konusunda tam mutabakata varırsa ve davalarını anlaşmalı şekilde açarlarsa bu durumda davanın bir duruşmada bitmesi mümkündür. Zira taraflar arasında çekişmeli bir husus olmadığı için hakim davayı kabul edecektir. Fakat anlaşmalı boşanma davasının açılabilmesi için tarafların evliliğinin en az bir sene sürmüş olması gerekir. Ayrıca mahkemeye sunulacak olan anlaşmalı boşanma protokolünün doğru bir biçimde hazırlanması gerekir. Bu protokolün Ankara avukatlarında biri tarafından hazırlanması çok daha iyi olacaktır. Zira Ankara avukatları boşanma konusunda oldukça tecrübelidirler.

En Hızlı Şekilde Boşanmak İçin Ne Yapmak Gerekir

Yukarıda da belirttiğimiz üzere davanızı çekişmeli şekilde açacaksanız eliniz ne kadar güçlü de olsa davanın bir celsede bitmesi mümkün değildir. Bu sebeple tarafların mutlaka anlaşması gerekir. Anlaşma yapıldıktan sonra Ankara avukat tarafından hazırlanacak boşanma protokolü Ankara aile mahkemesine sunulur. Bu protokolde ; velayet, nafaka, maddi manevi tazminat, mal paylaşımı, çocukla kişisel ilişki gibi hususlar ayrıntılı şekilde düzenlenmelidir. Anlaşmalı boşanma davasında her iki tarafında duruşmada hazır bulunması gerekir. Her iki tarafında avukatı olsa bile taraflar mutlaka duruşmaya gelmelidir. Aksi halde tek celsede boşanmak mümkün olmaz.

Hızlı Şekilde Boşanma Sebepleri

Eğer tarafların anlaşmalı boşanma şansları yok ise bu durumda dava çekişmeli şekilde açılmalıdır. Çekişmeli boşanma davaları tek celsede sonuçlanmaz fakat geçerli boşanma sebepleri varsa hızlı bir şekilde sonuçlanması mümkündür. Çekişmeli boşanma davalarında mahkeme geçerli bir boşanma sebebi sunmak ve bunu ispatlamak gerekir. Fakat bunu yapmak sanıldığı kadar kolay değildir. Bu nedenle bu davalar mutlaka avukat yardımı ile açılmalıdır. Zira Ankara da açılan boşanma davaları mahkemelerin yoğunluğu yüzünden uzun sürebilir. Bu süreyi kısaltmak için Ankara avukatlarından yardım alınmalıdır. Bu durumda avukat Ankara aile mahkemesinde sizin adınıza davayı açacak ve hızlı bir şekilde sonuçlanmasını sağlayacaktır.