Ceza Davası Nasıl Açılır

Hukuk sistemimizde adli mahkemelerde görülen iki çeşit dava türü mevcuttur. Bunlardan ilki hukuk davalarıdır. Hukuk davalarında kişiler arasındaki uyuşmazlıklar çözümlenir. İkinci çeşit davalar ise ceza davalarıdır. Peki ceza davası nasıl açılır ? Hukuk davalarının aksine ceza davalarında tarafların dava açma hakkı yoktur. Ceza yargılamasında davalar cumhuriyet savcısı tarafından açılır.

Kendisine karşı bir suç işlenen kişi bir dilekçe hazırlayarak cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulunmalıdır. Savcılık dilekçeyi aldıktan sonra şüphelilerin ifadesini alır ve delilleri toplar. Eğer suçun işlendiği konusunda yeterli şüphe oluşmuşsa savcılık iddianame ve ceza davasını açar. Yapılan soruşturma sonucunda yeterli şüphe oluşturacak delil toplanmazsa savcılık takipsizlik kararı verecektir.

Soruşturma aşamasında ifadeye çağrılan kişilerin avukat yardımından yararlanmak hakkı vardır. Bu kişilerin kendi avukatları yoksa avukat Ankara Barosu tarafından temin edilir. İfade sırasında söylenecek şeyler çok önemli olduğundan avukat gelmeden ifade verilmemesi gerekir. Zira polisler çeşitli yasak yöntemlerle ifade almaktadırlar. Bu hukuk dışı yöntemlerin önüne geçebilmek için ifade sırasında avukat bulundurulması gereklidir.

İfade Verdikten Sonra Ne Kadar Sürede Dava Açılır

Yukarıda ceza davası nasıl açılır sorusunun yanıtı vermiştik. Şimdi ise bu davanın ne kadar sürede açılacağı konusu inceleyelim. Ceza soruşturmalarının süresi olayın özelliğine göre değişmektedir. Eğer toplanacak başkaca bir delil yoksa ifade verdikten 2-3 hafta içerisinde kamu davası açılır. Fakat henüz deliller toplamadıysa bu durumda davanın açılması 4-5 ayı bulabilir. Bu süreyi kısaltmak için ceza avukatı yardımı alınabilir. Özellikle Ankara’daki nüfus yoğunluğu dikkate alındığında savcıların iş yükü çok fazladır. Bu sebeple davaların açılması çok uzun zaman alabilmektedir. Fakat avukat yardımı alınırsa bu süre çok daha kısa sürebilmektedir. Zira Ankara avukatları savcılığa gerekli bilgileri tam olarak vererek soruşturmanın hızlı bir şekilde sonuçlanmasını sağlarlar.

Ceza Avukatı Ankara

Ceza davalarında 3 tane ana karakter bulunur. Bunlardan ilki cumhuriyet savcısıdır. Cumhuriyet savcısı dosyada taraftır ve iddia makamıdır. İkinci süje ise hakimdir. Ceza hakimi iddia makamını ve savunma makamını dinledikten sonra karar verir. Üçüncü ve en önemli karakter ise savunma makamı olan avukatlardır. Avukatlar ceza yargılamasının olmazsa olmaz süjesidir. Hakkında ceza davası açılan kişiler savunmalarını mutlaka bir avukat yardımı ile yapmalıdır. Ankara’da yaşayan kişiler bu konuda oldukça şanslıdır. Zira Ankara ilinde ceza konusunda uzman çok sayıda Ankara avukatı mevcuttur. Hakkında dava açılan kişiler bu avukatlardan biriyle anlaşabilirler. Eğer bu kişilerin avukat tutacak durumu yoksa Avukat Ankara Barosu tarafından temin edilir. Ceza davası nasıl açılır ve benzeri sorularınız hakkında ayrıntılı bilgi almak için iyi bir Ankara ceza avukatından yardım almanızı tavsiye ederim.