Ankara Boşanma Avukatı

Ankara ilinde yaşayan ve boşanma sürecine giren kişilerin yapması gereken ilk şey bir Ankara boşanma avukatı bulmak olmalıdır. Zira boşanma süreci oldukça zorlu ve uzun bir süreçtir. Boşanma sırasında akrabalarınız ve arkadaşlarınız bir yere kadar destek olabilir. Bu süreçte en büyük desteği avukatınızdan görürsünüz.

Avukatsız olarak açılan boşanma davaları çoğu zaman eksik ve hatalı açıldığı için reddedilmektedir. Bu ciddi bir süre ve para kaybına neden olur. Fakat boşanma sürecine bir Ankara avukatı vasıtasıyla girerseniz avukatınız sizin adınıza tüm işlemleri yapacaktır. Böylece sizin hatalı veya yanlış bir dava açma şansınız olmaz. Avukat Ankara Aile Mahkemesine başvuru yaparken gerekli tüm evrakları sizin adınıza doldurur, delilleri toplar ve davayı kazanmanız için elinden geleni yapar.

Ankara avukatları boşanma konusunda çok başarılıdır. Çünkü Ankarada yaşayan kişi sayısı çok fazladır. Bu durumda beraberinde çok fazla sayıda boşanmayı getirmektedir. Türkiye genelinde gerçekleşen boşanmalarının yaklaşık yüzde 10’u Ankara ilinde gerçekleşmektedir. Boşanma sayısının bu kadar fazla olması sonucunda bazı avukatlar sadece boşanma davalarına bakmayı tercih etmekte ve bu alanda uzmanlaşmaktadır. Ayrıca boşanmalarda üst mahkeme olan Yargıtay’da Ankara ilindedir. Ankara avukatları Yargıtay’daki duruşmalara girmektedirler.

Ankara Boşanma Avukatı Ücretleri

Ankaradaki avukatların boşanma konusunda ki ücret tarifleri değişiklik göstermektedir. Zira her avukatın tecrübesi ve yeteneği farklıdır. Bunun yanında işlerinin yoğunluğu ve davanıza ne kadar emek vereceği de avukat ücretlerinin belirlenmesinde rol oynamaktadır. Ankara boşanma avukatı ücreti davanın anlaşmalı veya çekişmeli olmasına göre de değişiklik gösterir. Anlaşmalı boşanma için belirlenen avukatlık ücreti, çekişmeli boşanma için belirlenen avukatlık ücretine düşüktür. Bunun sebebi de anlaşmalı boşanma davalarının tek celsede ve kısa sürede sonuçlanmasıdır. Ayrıca boşanma davasının içinde velayet, nafaka, ziynet eşyaları, maddi manevi tazminat gibi talepler var ise bunlarda belirlenecek olan avukatlık ücretini etkileyecektir.

Boşanmak İçin Avukat Gerekli midir

Bir çok kişi boşanma davası açarken avukat tutmanın gerekli olmadığını düşünerek arzuhalcilerde yazılan dilekçeyle veya internetten edinilen yarım yamalak bilgilerle kendi başına dava açmaktadır. Bu davaların bir kısmı hatalı ve eksik olduğu için ya reddedilmekte yada çok uzun sürmektedir. Eğer davanızın hızlı ve sorunsuz bir şekilde bitmesini istiyorsanız mutlaka bir Ankara boşanma avukatı tutmalısınız. Avukat yardımı ile açılan davalarda başarı sansı çok daha yüksektir. Bunun yanında boşanma davalarında çok ciddi miktarda maddi manevi tazminat çıkma ihtimali vardır. Fakat tazminat almanın bir takım şartları vardır. Bu şartlar yerine getirilmezse tazminata hükmedilmez ve kişiler hak kaybına uğrar. İyi bir Ankara avukatından yardım alarak bu hak kayıplarının önüne geçebilirsiniz.